Er was eens. Tijd voor het echte werk

De opmerkzame volgers zullen ongetwijfeld al vastgesteld hebben dat ik een tijdje ben bezig geweest met mijn thesis. Nu die thesis is ingediend (oef!) is het tijd voor het echte werk. Letterlijk en figuurlijk. Want met de thesis komt ook mijn diploma in zicht. Als alles goed gaat (en karma voor één keer zijn werk doet) kan ik mezelf in februari Master in de Communicatiewetenschappen noemen. En dan ga ik toch echt eens volwassen moeten worden en een ‘echte’ job zoeken. Het liefst eentje in de sector, maar naar het schijnt liggen de jobs daar niet voor het rapen (who knew?!).

Being adult

Bron: onbekend

En waar begin je zoeken naar een job in de media? In interimbureaus zien ze je liever gaan dan komen. Veel vacatures worden intern ingevuld. De weinige vacatures die online komen krijgen meer dan honderd sollicitanten. Dus dan moet je erbovenuit springen. Een goeie motivatiebrief schrijven is n° uno, een goeie cv n° due. Dus toen ben ik beginnen knippen en plakken. Het resultaat:

CV Janne DequekerDus beste mediamaker (of leidinggevende in een kei-interessant bedrijf), heb jij een job? Ik ben je vrouw! Neem mij aan en ik zal je niet teleurstellen!

Liefs Janne

