Er was eens. Een update

De laatste tijd heerst er chaos in mijn hoofd! Ik weet dat ik enkele weken geleden nog zei dat ik veel meer wou gaan bloggen en nu ga ik verkondigen dat ik een blogpauze moet inlassen. Moeten, jawel! Mijn thesispijn nadert bijna zijn hoogtepunt en dat gaat gepaard met héél véél lezen, data invoeren en academische shizzle schrijven. Binnen een maand moet ik mijn meesterwerk (ahum) indienen, dus het wordt tijd dat ik prioriteiten stel. Minder bloggen dus… Om het af te leren nog even de belevenissen van deze week!

Tangled thoughts

Marina

Marina, Marina, Marina. Ti voglio al piu’ presto sposar. Enkele weken geleden ging ik heel diep gefronst hebben naar mijn mama als die met volle borst meezong met ‘Marina’ van Rocco Granata. Nu zing ik vrolijk mee want ik heb de nieuwste prent van Stijn Coninx bekeken. Tip! Koop geen nootjes in Kinepolis, ze kosten 5€ (whut?)! Maar zelfs dat kon mijn plezier niet bederven, want ik heb genoten! Niet alleen van Matteo Simoni (Vlaamse films weren nog altijd het functioneel naakt niet, mij hoor je niet klagen), maar van de muziek, de prachtige beelden, het ontroerende verhaal, de grappige one-liners en (opnieuw) Matteo Simoni.

Arctic Monkeys

Mij ga je niet snel op een concert tegenkomen. Ik heb nogal personal space issues dus drukke plaatsen waar mensen tegen me aan springen, zijn niet bepaald mijn favoriet. Al jaren zeg ik dat ik de concerten van twee artiesten wil zien: Regina Spektor en Arctic Monkeys. Maar meestal ben ik nooit op tijd om aan tickets te raken… Deze keer ook niet trouwens. Het concert van Arctic Monkeys was uitverkocht voor ik er zelfs al van gehoord had. Vriendin L. was wel snel genoeg, maar besloot om enkele weken op reis te vertrekken in diezelfde periode. Feest voor mij want daardoor kon ik op date met Alex Turner (en die 7000 anderen).

Arctic Monkeys Belgium

Als concert-virgin ga ik niet veel zeggen over de show zelf. Ik vond het prachtig en zelfs een beetje overdonderend. Ik stond er de hele tijd als een idioot te grijnzen, als ik niet aan het klappen of dansen was natuurlijk ;-). Al mijn favorieten zijn de revue gepasseerd, met als persoonlijk hoogtepunten ‘Mardy Bum’ en ‘Why’d you only call me when you’re high’.

Rok en Rol

Caroline van het Vitaya-programma ‘Rok en Rol’ heeft mijn droomjob! Knutselen, naaien en brielen en daar geld mee verdienen, wat wil een mens nog meer!? In ‘Rok en Rol’ kan je dagelijks op Vitaya om half 9 ideetjes en inspiratie opdoen voor de leukste DIY’s. En trouwe Fairytale-lezers weten dat ik me wel eens durf wagen aan een ik-maak-het-lekker-zelf-projectje. Vooral de kledingbezemstok is mijn favoriet! Zelf heb ik er geen plaats voor, maar de methode om het zigzag-patroon te schilderen ga ik zeker onthouden!

Rok en Rol kleerhanger

Tot niet zo snel 😥

Liefs Janne

