Er was eens. Oktober

Falling in love by Janne Dequeker

November komt eraan! Ik heb het gevoel dat oktober voorbij is gevlogen. Deze week ga ik mijn zusje bezoeken in Ancona, Italië. I’m super excited, maar heb ook het gevoel dat ik hier een heleboel onafgewerkte zaakjes moet achterlaten. Eerst en vooral, off course, mijn thesis. Oh lieve mensen, hoe ik mijn thesis haat. Iedereen die er al eentje geschreven heeft, zal wel weten wat ik bedoel. Hoewel ik mijn onderwerp nog steeds awesome vind (De representatie van genderrollen in Vlaamse vrouwenmagazines), ligt het academisch schrijven me echt niet. Hoe verwoord je in godsnaam ‘one night stand’ in deftige professortaal? Nog een dikke maand en ik ben verlost van mijn thesispijn.

Daarnaast heb ik een heleboel naaiprojectjes die op me liggen te wachten. Ik heb een prachtige stof waar ik dolgraag mee aan de slag wil! Dan de blog die al een tijdje nood heeft aan een volledige restyling. Maar daarvoor moet ik opnieuw mijn photoshopskills opfrissen. Ik probeer ook iedere dag mijn lijstje blogs op Bloglovin te overlopen en mijn Pinterest te checken. Hoewel ik nog steeds pin omdat ik de plaatjes gewoon mooi vind, is het altijd fijn om meer en meer volgers te hebben. Nog tien en er zijn er vierhonderd!!

Ik probeer ook nog steeds mijn boekenlijst af te werken! Ik heb ondertussen ‘The Tenant of Wildfell Hall’ van Anne Bronte gelezen. Ik weet niet of ik er een post over ga schrijven. Het is ondertussen al even geleden en zo schitterend was het ook weer niet. Als ‘tussendoortje’ heb ik het tweede boek van ‘The Hungergames’ gelezen, maar ben nu alweer bezig met ‘Jane Eyre’ van Charlotte Bronte. Van mijn nicht kreeg ik ‘Met woorden verleiden’ van Mark Van Bogaert, dus die probeer ik tussendoor mee te pikken. En mijn innernerd heeft zich laten gaan in de boekenwinkel en de laatste strips (jawel strips) van de Thorgal-reeks aangeschaft. Leesvoer genoeg dus!

Lots to do dus! Maar eerst en vooral genieten van het mooie, warme Italië met mijn schitterende zus en ouders!

Liefs Janne

 

