Er was eens. Herfstsoep

Soep

Nazomer! Dat had Frank ons beloofd, ik zit er eerlijk gezegd nog op te wachten… Hoewel ik de herfst een schitterend seizoen vind, moet ik toch altijd even wennen aan de koude. Ieder jaar opnieuw zoek ik manieren om me wat op te warmen: kersenpitkussentjes, thee, wollen sokken, dikke jassen, laagjes… Been there, done that! Soep maken, that’s a first! Ik heb wel al tomatensoep gemaakt (ik ben een kindje op dat vlak, enkel tomatensoep maakt me écht blij), maar echte groentesoep stond bij ons nog niet op het menu.

Ik vertelde jullie gisteren al dat ik verhuisd ben naar een nieuw appartementje. Ik woon er samen met H. en S. Samen met S. bestel ik iedere week via de universiteit een groente- en fruitpakket. Iedere week al dat lekkers van een lokale boerderij voor een klein prijsje. Telkens krijgen we verschillende soorten groenten, dus het verplicht je toch een beetje om nieuwe dingen uit te proberen. Deze week zat er bijvoorbeeld warmoes in het zakje (had ik echt nog nóóit van gehoord). We maakten er lekkere cannelloni van (nomnom). Maar drukke bijtje als S. en mezelve hebben tijdens de week helemaal niet zoveel tijd om te koken. Dinertjes en feestjes zorgden dat onze groenten zich begonnen op te stapelen. Een courgette, wat selder, een broccoli en pijpajuintjes lagen triest te verwelken in onze frigo.

Groentensoep

Maar daar kwam gisteren dus verandering in! Eigenlijk is soep maken helemaal niet moeilijk. Je stooft een uit, de courgette, selder en pijpajuintjes kort aan (de broccoli ligt nog steeds triest te wezen in de frigo). Daarna kap je er wat water bij, laat het wat pruttelen. Een heleboel kruiden en een mixer doen de rest van het werk. Ik heb er van genoten en had het erna lekker warm.

Liefs Janne

