Er waren eens. Chick flicks

Chick flicks

Een marathon chick flicks: meer heb ik niet nodig om een lastige dag volledig te vergeten. Vorige week keek ik met Valerie naar ‘Princess Diaries I’, en jawel naar ‘Princess Diaries II’. Lang geleden dat we zo gelachen hebben! Niet veel later die dag was ‘She’s the man’ aan de beurt. Meisjesfilms die al wat oud zijn, maar ze zijn nog steeds very now. Misschien is het wel nostalgie, maar mijn lachspieren genieten er in ieder geval wel van!

Princess Diaries

Princess Diaries quote

Mia Thermopolis is een normaal, lief meisje. Een beetje lomp ook. Wanneer ze te horen krijgt dat ze de kroonprinses is van Genovia, moet ze op prinsessenles. De droom van ieder meisje toch? Ik vroeg me af of Genovia ook echt een land is (mijn aardrijkskunde is duidelijk geen vetten), waarop Valerie antwoordt: “Tuurlijk, dat is daar waar Anna Hathaway koningin is”. So now you know!

Miss Congeniality

Miss congeniality quoteEigenlijk hetzelfde verhaal als Princess Diaries: lompe lelijkerd wordt gracieuze knapperd! Deze keer wordt een fbi-agente miss America. 

She’s the Man

She's the Man quoteIn She’s the Man verkleedt Viola zich in haar broer om bij het voetbalteam kunnen spelen. Dat dat niet altijd even vlotjes verloopt, was te verwachten. Een film met Amanda Bynes voor ze een mislukte kopie van Lady Gaga werd.

Legally Blonde

Legally Blonde quote

Transformaties lijken wel de succesformule voor chick flicks. Hersenloze cheerleader wordt gevatte advocate. Dat zegt volgens mij genoeg ;-).

Liefs Janne

