Er was eens. Een functionele uil

Uiltjes zijn ‘in’. Dus wat doe je met een afstands lelijk ouderwets beeldje van een uil? Je maakt er een hippe juwelenhouder van! Gisteren kon je hier nog zien hoe mijn creatieve pogingen op een mislukking uitliepen, vandaag zie je het prachtige resultaat van een beter georganiseerde knutselpoging!Uilenjuwelenhoudertje

Begin uil

Het begon eigenlijk allemaal in de ‘Stock’, een ‘shoppingcenter’ waar je echt álles kan vinden (ik gebruik hier aanhalingstekens omdat de ‘Stock’ toch iets speciaals is, misschien verdient het wel een post). Ik zocht er de parraffine voor mijn vorige creatieve uitspatting. Ik zag er dit schattige uiltje staan en was vastbesloten om er iets mee te doen!

En het leukste is: het is zooo simpel. Het enige wat je nodig hebt, is een beeldje (gelijk wat, vind je zo in de kringloopwinkel), een spuitbus met wit lak, wat kranten, een bord en secondelijm. De rest spreekt voor zich! Je begint door de uil wit te spuiten. Let erop dat je de spuitbus ver genoeg houdt, anders krijg je ‘lekers’. Leg ook genoeg kranten onder je beeldje, tenzij je van decoratieve witte stippen op je vloer/tafel houdt.

Uil + bord

Als je uil goed droog is en volledig wit, kan je aan het lijmen gaan. Je zorgt dat je bord en de onderkant van je uil proper zijn, en dan breng je de lijm zorgvuldig aan op de onderkant van je uil. Even aandrukken op het bord, en je bent al klaar!

Uil afGeen fan? Dan vind je deze ongetwijfeld wel een knaller!

Liefs Janne

