Er was eens. The Big C

Series, gotta love them. Alle voordelen van een film, maar ze duren niet zo lang. Een film stopt na twee uur en dan kan je maar raden hoe happy happy ever after is. Bij een serie kan je veel langer genieten van de verhalen en personages. Een goeie serie vinden is niet altijd even makkelijk. Daarom zijn wij er om je te helpen ;-).

Valerie en ik zijn helemaal gek van ‘The Big C’. De C staat voor Cathy, het hoofdpersonage, en voor cancer, kanker. Brrrrr, triest zou je kunnen denken. En ja, vaak durf ik wel es een traantje wegpinken, maar The Big C is vooral grappig en warm. Een perfecte combinatie!

The Big C groepsfoto

Cathy krijgt te horen dat ze terminaal ziek is. Ze beslist om niets aan haar familie en vrienden te vertellen, maar te genieten van het leven. Dat draait helaas niet altijd uit zoals ze zou willen. The Big C zit vol met wijze levenslessen, al zie je het even vaak de verkeerde kant uitgaan.

The Big C quoteMaar het is vooral lekker feel good, met een goeie portie humor. Cathy is een sterke, grappige vrouw die al eens met zichzelf kan lachen. The Big C zit vol met grappige, absurde situaties, maar zoals ik al zei, het gaat natuurlijk nog altijd over kanker en dat zorgt voor de nodige traantjes.

Laura Linney kreeg voor haar rol als Cathy een Golden Globe. Ik weet niet wat ik nog meer kan zeggen om je te overtuigen. Oordeel vooral zelf.

Cathy heeft dus huidkanker. Enkele jaren geleden stootte ik op een filmpje die me erg geraakt heeft. Eens je begint te kijken naar The Big C denk je al twee keer na voor je zomaar onbeschermd in de zon gaat liggen. Dit filmpje is een extra stimulans:

Fat quote The Big C

Liefs Janne

