Er was eens. Mijn DIY-diadeem!

Gisteren heb ik van een oude ketting een mooie diadeem gemaakt! Ik zag dat één van mijn kettingen een beetje kapot was (er zijn een paar steentjes uitgevallen…) Jammerjammer 😦 Ik ben nogal snel gehecht aan zo’n dingen dus kreeg ik het niet over mn hartje om hem de vuilnisbak in te kieperen. Ik kan hem natuurlijk ook niet meer dragen dus recycleren die handel! Ik ben een sober zwart diadeempje en speciale lijm om steentjes op te kleven (komt uit de Veritas en op het flesje staat Schmuckstein Kleber ^^) gaan halen en na een uurtje pruts en plakwerk is dit het resultaat! IMG_2367

Het is eigenlijk heel simpel:

  • Pruts eerst alle steentjes uit je kapotte ketting
  • Snijd uit een stukje flexibel plastiek de vorm waar je graag mee wilt werken
  • Probeer op voorhand een paar manieren uit om je steentjes te schikken (en neem foto’s! Zo weet je achteraf nog wat je allemaal bedacht hebt 😉 )
  • Als je weet hoe je de steentjes wilt kleven kan je met de lijm aan de slag
  • Laat alles zeker goed drogen vooraleer je de versiering op je diadeem lijmt
  • De lijm is wit maar geen zorgen, hij droogt helemaal transparant
  • Op de onderzijde van het stukje plastiek heb ik een laag zwarte nagellak aangebracht omdat alles mooi in elkaar zou overgaan
  • Ook de bovenkant heb ik een ‘vernist’ met nagellak (zo kan er zeker niets afvallen)

Et voila! Nu nog juist je juweeltje op je diadeem kleven en je hebt je eigen custom made supermooi haarversiersel 😉

IMG_2374

xx Valerie

