Er waren eens. Mooie taarten!

Taarten bakken! Het ideale tijdverdrijf voor een kale zondagmiddag! Heel erg moeilijk is het niet en je kan er je tijd goed mee vullen (en je buikje achteraf ;)). Een zelfgemaakte taart vind ik persoonlijk ook een leuke verrassing voor een vriend, kennis of familielid. Is het nu een verjaardag, een housewarming of een afscheidsfeestje, niets zegt ik zie je graag als een verse heerlijke volledig zelfgemaakte taart ;).

IMG_0192-001IMG_0194-001

Deze taart heb ik deze zomer gemaakt! Ze woog maar liefst 6 kilo! De taart bestaat uit chocolade en vanillebiscuit met daartussen zelfgemaakte crispy caramel (tussen laag 1 en 2) en praliné vulling (tussen laag 2 en 3). Ze is volledig bedekt met botercréme en daarna met suikerfondant versierd. Dit was mijn eerste poging ooit om een ‘echte’ taart te maken dus voor het getrainde oog is ze waarschijnlijk verre van perfect :). Een hele dag heeft die taart in beslag genomen, maar ik heb mij er verschrikkelijk mee geamuseerd! Als je zelf eens aan de slag wilt gaan, mag je me altijd mailen (valerie.dewever@gmail.com) voor de receptjes van de individuele biscuits en vullingen! Of als je voor een verjaardag of feestje een mooie taart wilt, help ik je graag uit de nood (voor een prijsje natuurlijk 😉 ). Zoals je kan zien is de taart op de eerste foto nog niet helemaal af, maar ik vond de tweede een beetje wazig (met mijn gsm getrokken) dus heb ik die er maar bij geplaatst :).

IMG_1711

Deze taart was eigenlijk een beetje magic of the moment… Ik had een chocoladebiscuit gemaakt in twee lagen maar zo op zich ziet dat er niet echt uit. Bij deze mijn poging om een gewone biscuit aantrekkelijk te maken! Heel veel werk is dit niet. De rode toefjes zijn simpelweg opgeklopte room met vanille, poedersuiker en rode kleurstof (ik gebruik het merk Wilton, kan je vinden bij Aveve, het is wel vrij duur maar je doet lang met een potje en in een doosje zitten 8 verschillende intense kleuren). De roosjes en de blaadjes zijn gewone suikerdecoraties (heb ik dus niet zelf gemaakt). De taart is niet perfect, maar ik vond ze wel mooi, hopelijk vinden jullie hetzelfde :).

xx Valerie

