Er was eens. De at-home workout!

Na alle dessertjes en zoetigheid kan er aan de billetjes al eens een kilootje bijkomen. Zeker na de feestdagen kan die leuke jeans serieus gaan spannen. Diëten is niet bepaald mijn sterkste kant…ik hou te veel van chocolade en ander lekkers. Sporten is dus de boodschap. Helaas is regelmatig sporten soms moeilijk te combineren met het drukke leven van de hedendaagse student ;). Dan maar op zoek naar een andere oplossing! En waar anders dan op het ‘wereld wijde web’ vind men een passende remedie voor elk probleem… Op Youtube vind je een enorme waaier aan (soms hilarische) work-out video’s. Dit is mijn favoriete verzameling!

Elke sporter moet even opwarmen, dus ook jij en ik!

Eens de spieren allemaal zijn losgegooid kunnen we aan het echte werk beginnen!

Voor de onervaren sporter zijn dit tien minuten from hell! Wees gerust, na een paar dagen vermindert de pijn ;). Vooral voor strakke billen en een mooie strakke poep is dit een efficiënte workout.

Nu is het tijd om die ‘love handles’ aan te pakken! Dit filmpje beweert je lichaam klaar te maken om er geweldig uit te zien in bikini en dat doet het ook! Na een paar weken word je beloond met strakker afgelijnde buikspieren. Gecombineerd met de ‘Booty shaking waist workout’ zijn die kerst en nieuwjaarskilootjes zo verdwenen!

Je hoeft trouwens niet elke dag alle video’s eens te doorlopen. Je kan zelf kiezen waar je meer zin in hebt…shaken voor die platte buik, of afzien voor die strakke poep ;).

Zin om even gewoon los te gaan en een heleboel calorieën te verbranden? Deze ‘Boxer babe’ workout vind ik uiterst geschikt! Ideaal trouwens om in de blok even al je frustraties er uit te gooien!

Vergeet na je workout niet te stretchen! Niemand wil opstaan met stramme spieren dus stretchen is de boodschap! En als je erg zweet (trust me je zal zweten) vergeet niet voldoende water te drinken, zo krijg je geen hoofdpijn :).

Ik probeer dagelijks mijn routine eens te doorlopen. In de examenperiode is deze workout echt een ‘leuke’ pauze, ideaal om even je hoofd leeg te maken en vol goede moed opnieuw te beginnen! En als leuk extraatje pas je na de examens perfect in dat ene supermooie kleedje om je herwonnen vrijheid te gaan vieren!

Om met een grapje te eindigen: dit filmpje kwam ik tegen op mijn zoektocht naar leuke workoutfilmpjes… Goed voor de lachspieren!

xx Valerie

