Er was eens. De verjaardag

Mijn vriendin Flore was gisteren jarig. Op zich geen groot nieuws, gebeurt elk jaar… Wat mij echter ieder jaar opnieuw zorgen baart, is wat ik haar kan geven. Want hoe hard ik ook mijn best doe, elk jaar opnieuw zit ik er naast. Dat geitje voor een arme Afrikaanse boer vond ze maar niets, het boekje dat haar in 3 1/2 maand gelukkig moest maken ook niet en de cd van Into the Wild had ze al. Dus dit jaar kwam het arme schaap zelf met een voorstel op de proppen: een tekening. Eentje van mijn hand wel te verstaan. Gezien ik al een tijdje helemaal gek ben van poppetjes tekenen, besloot ik haar portret te schilderen.

Flore

Aangezien ik Flore al jaren ken, was dat niet zo moeilijk voor me. Ik probeerde haar stijl wat te vatten (gelukkig bestaat er zoiets als Facebook om even te spieken) en wat bleek?! Ze was echt héél erg blij met haar cadeau (of ze deed alsof).

Flore pagina

 En toen ik haar zo blij zag, dacht ik, dit wil ik meer doen! DUS als je graag een zelfportret op je schouw wil (voor een klein prijsje weliswaar), stuur me dan een mailtje (jannedequeker@gmail.com)! Ik zal enkele foto’s nodig hebben en je wensen natuurlijk. Want ik kan ook meerdere personen in het portretje toveren (een gezinnetje, een koppeltje, jij en je trouwe viervoeter…).

Liefs Janne

